Rabu, 24 Mac 2010

Luahkan Perasaan Dalam 750 Patah Perkataan

Bagi sesetengah orang (termasuk saya), menulis merupakan satu bentuk terapi kerana dapat menghuraikan apa yang terbuku di dalam hati dan minda. Malah, dikatakan bahawa menulis diari dapat membantu perkembangan peribadi seseorang individu.

750 Words adalah sebuah aplikasi web yang dibina untuk tujuan ini. Setiap hari, anda dikehendaki menulis apa sahaja yang terlintas di dalam kepala anda sebanyak 750 patah perkataan.

Konsep ini berbeza daripada blogging kerana anda menulis untuk diri sendiri, jadi anda tidak perlu menapis apa yang ingin diperkatakan.

Yang menariknya, 750 Words dapat memberitahu pelbagai statistik daripada apa yang dituliskan seperti perasaan anda, apa yang anda risaukan, dan perkataan yang selalu digunakan. Statistik ini dikira apabila anda menulis dalam Bahasa Inggeris.


Bagi saya, 750 Words ini adalah cara yang menarik untuk menggalakkan saya menulis setiap hari, seterusnya membantu perjalanan hari-hari saya. Saya akan cuba lihat sejauh mana kesannya nanti.

Layari 750 Words dan amalkan budaya menulis. Kerana ianya melegakan :)

(via Smarterware)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan