1. Suka bos kita dan hormatilah beliau.
2. Suka dan menghormati rakan2 sekerja yg lain.
3. Cuba elakkan pertengkaran antara bos dan rakan sekerja. (Jika sesuatu isu, terjadi cari jalan yg diplomatik utk menyelesaikannya)
4. Tunjukkan contoh yg baik kpd rakan sekerja yg lain. (Dapat meningkatkan produktiviti kerja dan diri sendiri)
5. Senaraikan langkah2 yg boleh dilakukan utk menjadi produktif dan lakukan ia dengan segera.
6. Fokus pd kerja yg penting dan habiskannya dahulu sblm memulakan kerja yg lain.
7. Elakkan berborak kosong yg boleh memakan masa terlalu lama.
8. Lakukan kerja2 yg tak berkaitan diluar waktu kerja.
9. Dapatkan tido @ rehat yg cukup utk mengembalikan tenaga yg telah hilang.
10. Bersyukurlah dengan apa yg ada, kerana kita mempunyai pekerjaan tetap berbanding mereka yg masih menganggur @ sedang mencari pekerjaan.
JANGAN STRESS
Tiada ulasan:
Catat Ulasan